Case

Vi jobbar årligen med ca 150 projekt på Heja!, stora som små. Här presenterar vi ett litet urval av de större, hör gärna av dig om du vill veta mer!

Välkommen ut med Polarbröd
Polarbröd värnar om vår miljö och vet att fika smakar ovanligt gott utomhus. Hur kan vi inspirera barnfamiljer att vistas mer ute? Genom samarbete med föreningar som har naturen som arena! Med ett smart sponsringskoncept skapade vi prova-på-dagar för tusentals nyfikna barnfamiljer. Engagemanget var stort och stärkte inte bara Polarbröds varumärke, det hjälpte också föreningarna att få nya medlemmar. Tillsammans har vi skapat goda stunder i naturen och lagt grunden till nya vanor inför framtiden.

Change the game
Barn rör sig allt mindre och konsekvensen är alarmerande. Övervikt, diabetes typ 2 och annan ohälsa i ung ålder ökar och studier visar att dagens generation barn kan bli den första som lever ett kortare liv än deras föräldrar. Om vi inte vänder trenden vill säga. Balticgruppen grundade Change the game för att få fler barn i rörelse. Den långsiktiga vinsten är hälsosamma barn som kan leva ett längre och friskare liv. Något som är en av vår tids mest betydelsefulla framtidsfrågor och utmaningar.

Change the game nominerades till Årets samhällsengagemang och Årets bästa sponsring i Sverige vid Gyllene Hjulet 2015 och 2016.

Gyllene Hjulet
Upplevelseindustrins branschorganisation Sponsrings- & Eventsverige (SES) anordnar Gyllene Hjulet för att uppmärksamma och hylla företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Sveriges bästa projekt inom event och sponsring hyllas och prisas i hela 15 olika kategorier och Heja har valts som huvudbyrå fram till 2020. Våren 2017 producerade vi galan på Artipelag utanför Stockholm. De kommande tre åren producerar vi galan på Globenområdet i samarbete med Stockholm Live, Skandinaviens ledande aktör med arenor som Friends Arena, Tele 2 Arena, Globen, Annexet och Hovet.

Umeågalan
Umeågalan är det största och årligen återkommande näringslivseventet i Västerbotten. Här samlas ledande företagare och beslutsfattare inom näringsliv, samhälle och akademi för att inspireras och för att hylla framgångsrika entreprenörer. Umeågalan har genom att sätta fokus på aktuella frågor som mångfald och hållbarhet lyckats att ytterligare öka sin popularitet. Temat och målbilden har integrerats i såväl kommunikation som eventupplevelse och visat att en näringslivsgala kan vara mycket mer än hyllningar och tacktal, man kan göra skillnad samtidigt. Heja! är officiell huvudbyrå för Umeågalan fram till 2019.

Toughest – a banana free zone by Gainomax
Genom ett strategiskt skräddarsytt sponsorskap av Toughest – Nordens tuffaste lopp satte vi Gainomax produkter i helt rätt sammanhang. Genom relevant aktivering gjorde vi Toughest till en bananfri zon och fick deltagarna att maximera effekten av sin träning. A banana free zone by Gainomax nominerades till Årets bästa sponsring i Sverige vid Gyllene Hjulet 2015.


Stora Hotellet – Nycklar på drift och återinvigning
Historiens vingslag blev utgångspunkten i hotellets utformning och när det var dags för invigning valdes strategin att ge bort premiärhelgen till Umeborna. Nästan 1 av 10 Umeåbor letade nycklar till premiärnattens åtråvärda hotellrum och kampanjen hade ett genomslag av sällan skådat slag. Under invigningshelgen öppnade vi upp hotellet för Umeborna som stod i kö för att få lyssna på berättelsen om hotellets uppkomst och förvandling. Av de 2400 personer (fullbokat) som gick guidade visningar angav 99,3% att de kunde tänka sig att rekommendera Stora Hotellet till vänner och bekanta. Heja! jobbade i arbetsgruppen tillsammans med Halleluja och Wenderfalck. Kolla in storahotelletumea.se!

Återinvigningen av Stora Hotellet nominerades till årets event B2C i Sverige vid Gyllene Hjulet 2015.

Nu brandsäkrar vi Västerbotten/Fire alarms and orchestra
I snitt brinner mer än ett hem i Västerbotten varje dag. Länsförsäkringar Västerbotten, ett lokalt, kundägt och självständigt bank- och försäkringsbolag ville minimera skador till följd av bränder genom kampanjen ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”. Den integrerade kampanjen innehåll två event, en sex veckors eventturné i Västerbotten och en världsunik brandvarnarkonsert.

Eventturnén Nu brandsäkrar vi Västerbotten belönades med ett Gyllene Hjul 2013 för årets bästa event B2C och Fire alarms and orchestra belönades med ett Gyllene Hjul 2013 för årets mest kreativa idé. Kampanjen belönades dessutom med Guldfyren 2013.