Case

Vi jobbar årligen med ett hundratal projekt på Heja!, stora som små. Här presenterar vi ett litet urval, hör gärna av dig om du vill veta mer!

Change the game
Något har hänt som gör att barn idag väljer att sluta allt tidigare med idrott och övergå till inaktivitet. Elitsatsningar i unga år, toppning och specialisering är några av de faktorer som bidrar. Change the game är en helt unik plattform för att förändra attityd och kunskap kring barn och ungdomars idrottande. En korsbefruktning av Balticgruppens olika sponsorskap och samarbeten där den långsiktiga vinsten är att fostra hälsosamma barn och ungdomar så att de lever ett längre och friskare liv.

Change the game nominerades till Årets samhällsengagemang och Årets bästa sponsring i Sverige vid Gyllene Hjulet 2015.

Hygloo – gör världen lite snällare
Citycon ville stärka relationen med besökare och visa att man bryr sig om deras vardag. Med en heterogen målgrupp behövdes ett gränsöverskridande koncept som förenar alla oavsett intresse, språk eller bakgrund. Lösningen blev vänlighet, svårare än så behöver det inte vara, men någon måste ju börja. Vi skapade snällboten Hygloo, som designats för att visa målgruppen vägen till vänlighet. Via hygloo.se kunde målgruppen styra Hygloo och göra vänliga handlingar för okända människor direkt i galleriorna.

Toughest – a banana free zone by Gainomax

Genom ett strategiskt skräddarsytt sponsorskap av Toughest – Nordens tuffaste lopp satte vi Gainomax produkter i helt rätt sammanhang. Genom relevant aktivering gjorde vi Toughest till en bananfri zon och fick deltagarna att maximera effekten av sin träning.

A banana free zone by Gainomax nominerades till Årets bästa sponsring i Sverige vid Gyllene Hjulet 2015.


Stora Hotellet – Nycklar på drift och återinvigning
Historiens vingslag blev utgångspunkten i hotellets utformning och när det var dags för invigning valdes strategin att ge bort premiärhelgen till Umeborna. Nästan 1 av 10 Umeåbor letade nycklar till premiärnattens åtråvärda hotellrum och kampanjen hade ett genomslag av sällan skådat slag. Under invigningshelgen öppnade vi upp hotellet för Umeborna som stod i kö för att få lyssna på berättelsen om hotellets uppkomst och förvandling. Av de 2400 personer (fullbokat) som gick guidade visningar angav 99,3% att de kunde tänka sig att rekommendera Stora Hotellet till vänner och bekanta. Heja! jobbade i arbetsgruppen tillsammans med Halleluja och Wenderfalck. Kolla in storahotelletumea.se!

Återinvigningen av Stora Hotellet nominerades till årets event B2C i Sverige vid Gyllene Hjulet 2015.

Umeågalan
Umeågalan är det största och årligen återkommande näringslivseventet i Västerbotten. Här samlas ledande företagare och beslutsfattare inom näringsliv, samhälle och akademi för att inspireras och för att hylla framgångsrika entreprenörer. Umeågalan har genom att sätta fokus på aktuella frågor som mångfald och hållbarhet lyckats att ytterligare öka sin popularitet. Temat och målbilden har integrerats i såväl kommunikation som eventupplevelse och visat att en näringslivsgala kan vara mycket mer än hyllningar och tacktal, man kan göra skillnad samtidigt.

Nu brandsäkrar vi Västerbotten/Fire alarms and orchestra
I snitt brinner mer än ett hem i Västerbotten varje dag. Länsförsäkringar Västerbotten, ett lokalt, kundägt och självständigt bank- och försäkringsbolag ville minimera skador till följd av bränder genom kampanjen ”Nu brandsäkrar vi Västerbotten”. Den integrerade kampanjen innehåll två event, en sex veckors eventturné i Västerbotten och en världsunik brandvarnarkonsert.

Eventturnén Nu brandsäkrar vi Västerbotten belönades med ett Gyllene Hjul 2013 för årets bästa event B2C och Fire alarms and orchestra belönades med ett Gyllene Hjul 2013 för årets mest kreativa idé. Kampanjen belönades dessutom med Guldfyren 2013.