Välkommen hem till oss!

Heja! är en strategisk och kreativ byrå inom brand experience med lång erfarenhet och expertis inom event och varumärkessamarbeten. Vi skapar varumärkesupplevelser som gör skillnad genom att möjliggöra möten mellan våra kunders varumärken och deras målgrupper.

 

Hejanytt!


2018-03-15

Polarbröd och Heja! nominerade till Årets bästa sponsring!

Polarbröd har i samarbete med brand experiencebyrån Heja! nominerats till Årets bästa sponsring i Sverige. Det stod klart när Sponsrings & Eventsverige (SES) offentliggjorde årets nomineringar till Gyllenen Hjulet vid ett event i Stockholm på torsdagskvällen.

Bild Arbetsgrupp kopia

Polarbröd har länge sökt efter ett koncept som ska inspirera barnfamiljer att hitta ut i naturen. Den utmaningen tog Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, ett sponsringskoncept som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag.

Gyllene Hjulet avgörs den 26 april på Annexet vid Globenområdet i Stockholm och då utses alla vinnarna i Sveriges bästa event- och sponsringsprojekt. Själva galan produceras faktiskt även den av Heja på uppdrag av Sponsrings & Eventsverige.

– Fantastiskt roligt att Polarbröd och vi får den här nomineringen, Välkommen ut är ett projekt med ett vinn för såväl Polarbröd, för föreningarna, för barnfamiljerna och inte minst naturen. Att vi är nominerade när vi dessutom har uppdraget att arrangera galan är en härlig bonus säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

De nominerade i Årets bästa sponsring 2018:
– Välkommen ut, Polarbröd och Heja!
– SJ – En del av Way out West, SJ och Passion Lab
– Slutspelsskägg – ATG:s sponsorskap av SHL, ATG och Minnesota
– The last farewell, Åbro bryggeri, AIK fotboll och POST
– Ridsportens innovationer på EM, Eclect, SAAB och UMG

Arbetsgrupp (bilden):
Heja! Tom Englén, Johan Karlsson, Malin Hägglund och Ann Jacobsson
Polarbröd: Elin Emanuelsson, Digital manager


2018-02-15

Välkommen ut med Polarbröd

Polarbröd har länge sökt efter ett koncept som ska inspirera barnfamiljer att hitta ut i naturen. Den utmaningen tog vi på Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, en eventlösning som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag. 

Grundinsikten bakom konceptet Välkommen ut är att barnfamiljer behöver påminnas om det fantastiska med att vistas utomhus samtidigt som föreningar har svårt att hitta nya och yngre medlemmar.

– Om vi hjälper föreningarna att nå ut till oinvigda kan vi tillsammans skapa nya goda vanor. Den här satsningen skapar inte bara en härlig stund för familjerna, den uppmuntrar också till att bli medlem i föreningen och testa aktiviteterna igen, säger Ann Jacobsson strateg på Heja! som tagit fram sponsorplattformen.

Polarbröd har länge och dedikerat arbetat med att göra bagerier, ingredienser och förpackningar hållbara, men också för att hela samhället ska kunna ställa om, även individer. De ville därför hitta något som kopplar ihop sitt hållbarhetsarbete med de goda effekterna av att vara utomhus.

– Vi rör på oss, sover bättre och pulsen går ner när vi vistas i naturen. Dessutom vet vi vet att barn som är ute i naturen är mer benägna att ta hand om den när de blir äldre och vi vill tillsammans med lokala föreningar kan skapa förutsättningar för fler att hämta kraft från naturen, säger Elin Emanuelsson sponsringsansvarig på Polarbröd.

Genom ett samarbete med Polarbröd får föreningen allt de kan tänkas behöva för att lyckas med sitt event; marknadsföring, aktiviteter och gott fika. Konceptet lanserades 2017 och redan första året blev engagemanget stort och satsningen gav resultat långt utöver satta målsättningar. Nu utökar Polarbröd antalet prova-på-dagar ytterligare och uppmanar Sveriges alla föreningar, som också älskar att vara i naturen, att söka sponsring under 2018.


2018-01-17

Nu rekryterar vi två nya eventkoordinatorer

Det nya året har startat med flera nya kunder och spännande uppdrag. Vi utökar därför vårt team  med ytterligare två eventkoordinatorer så att vi kan skapa ännu mer upplevelser som gör skillnad. Som eventkoordinator ingår du i arbetsgrupper där du arbetar nära genomförandet av våra event, sponsringsuppdrag och projekt. Du projektleder mindre projekt eller delmoment i större uppdrag och kommer att arbeta nära vår eventpersonal vid genomföranden.

Du har troligen något års arbetslivserfarenhet av projektledning och/eller produktion av event alternativt är du nyutexaminerad men har skaffat dig erfarenheten av arbete med event parallellt med dina studier. Vi tror att du har en utbildning som gett dig en teoretisk grund för att arbeta med marknadsföring och kommunikation (alternativt annan utbildning som gett dig relevant bakgrund för att arbeta med upplevelser).

Rollen som eventkoordinator ställer höga krav på att du kan hantera många olika projekt samtidigt. Du är strukturerad, noggrann,  kvalitetsmedveten och har en hög kapacitet då tempot ibland vara högt. Som person är du social, prestigelös, engagerad och en utpräglad lagspelare.

På Heja! finns goda utvecklingsmöjligheter där du som medarbetare både får ta mycket ansvar och utvecklas på det personliga planet. Du kommer att arbeta i en kreativ och resultatfokuserad miljö med en inspirerande ambitionsnivå och med ett gott gäng sköna medarbetare.

Kontakta vår vd Mattias Walfridsson senast måndag 29/1 via walle@heja.se om du är vill veta mera eller söka tjänsten. Tjänsterna är på heltid men viss flexibilitet är möjlig vid behov, tillträde sker snarast möjligt.

 


2017-12-19

SES väljer Heja! för Gyllene Hjulet i tre år

gh

Sponsrings & Eventsverige (SES) väljer Heja! som byråpartner för Gyllene Hjulet i tre år framöver. Den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet arrangeras för 21:e gången nästa år.

I våras fyllde Sponsrings & Eventsveriges branschgala Gyllene Hjulet 20 år och det var också första årets som Heja anlitades som byråpartner. Nu väljer SES att förlänga samarbetet med Heja och det nya avtalet sträcker sig över en treårsperiod.

– Samarbetet med Heja fungerade jättebra i fjol och det känns riktigt kul att vi kan fortsätta jobba tillsammans. Ett treårsavtal betyder att vi kan fokusera på att förbättra och utveckla såväl galan som själva tävlingen säger Ulrika Molin som är vd på SES.

– Arbetet med 2018 års tävling är i full gång och vi kan redan nu avslöja att det är klart att galan kommer att äga rum den 26 april nästa år, fortsätter Ulrika.

Heja som tidigare både vunnit Gyllene Hjulet och tagit hem många nomineringar ser nu fram emot tre nya år med Gyllene Hjulet.

– Heja älskar upplevelser och har ett stort engagemang för branschen, det känns väldigt roligt att få visa det genom att anordna Gyllene Hjulet, säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

– Vi har haft en väldigt bra dialog med SES kring utvecklingen av galan och ser verkligen fram emot ett långsiktigt samarbete där vi tillsammans kan lyfta Gyllene Hjulet till en ny nivå, fortsätter Mattias.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. År 2018 arrangeras tävlingen och galan för 21:a året i rad.


2017-12-18

En formel för aktiveringar som gör skillnad

Tom Englén, kundansvarig och strateg, har varit med och drivit en utveckling hemma hos oss på Heja där vi tillämpar motivationsteori i våra lösningar för att skapa engagemang. Ett sådant exempel är sponsoraktiveringar och i det senaste numret av Insight news berättar Tom mer om hur vi tänker när vi tillämpar forskning kring motivation när heja skapar lösningar på hur vi kan engagera målgruppen.

AxBxC = WIN3

Jo du läste rätt. Detta är en formel för det nu vedertagna receptet i branschen ”att utgå från målgruppens behov för att skapa win-win-win-aktiveringar som förbättrar deras upplevelse”.  Formeln har sin grund i världens mest beforskade och tillämpade motivationsteori – ”Self-determination-theory”.

Grundinsikten handlar om att det inte bara är viktigt hur mycket motivation vi skapar utan även vilken typ av motivation. Insikten ger värdefulla möjligheter för oss som skapar upplevelser att bli bättre på bl a utveckling och värdering av aktiveringsidéer som ger stor effekt, som ger långvariga effekter och som skapar ambassadörer.

Läs hela Toms krönika samt hans lästips om motivation här.


2017-11-17

Heja! söker kundansvarig

Vårt team på Heja utökas nu med ytterligare en kundansvarig projektledare så att vi kan skapa ännu mer varumärkesupplevelser som gör skillnad. Som kundansvarig på Heja har du b.la. ansvar för nykundsbearbetning, att utveckla kundrelationerna, strategi, affärsmässigheten i projekten och för att leda arbetsgruppernas arbete.

Du har troligen erfarenhet av en liknande position på byrå inom kommunikation där du haft ansvar för att arbeta med försäljning, strategi och att leda arbetsgrupper. Alternativt har du arbetat på beställarsidan med strategiskt ansvar för kommunikation och varumärke med flerårig erfarenhet av att samarbeta med byråer. Vi tror att du har en erfarenhet av minst 8-10 år inom kommunikationsbranschen. Erfarenhet av planning och insiktsarbete är meriterande. Som person är du prestigelös, rak, engagerad och en utpräglad lagspelare.

På Heja! finns goda utvecklingsmöjligheter där du som medarbetare både får ta mycket ansvar och utvecklas på det personliga planet. Du kommer att arbeta i en kreativ och resultatfokuserad miljö med en inspirerande ambitionsnivå och med ett gott gäng sköna medarbetare.

Hör av dig till vår vd Mattias Walfridsson på walle@heja.se om du är vill veta mera eller söka tjänsten.

Om Heja!
Heja! är en strategisk och kreativ brand experiencebyrå som skapar varumärkesupplevelser som gör skillnad. Vi har lång erfarenhet och expertis inom event, sponsring och varumärkes-samarbeten. Med Umeå som bas har vi sedan starten 2003 arbetat med såväl lokala som nationella och internationella varumärken. Heja! är en del av koncernen Norrland 2.0 där även systerbyråerna Halleluja och Punkt PR ingår.

 


2017-09-05

Walle ny delägare på Heja!

Heja!-5433-HR

Efter fyra år som vd blir nu Mattias Walfridsson även delägare i Brand experiencebyrån Heja!.

– Det känns väldigt roligt, en extra sporre. Samtidigt är det ett självklart bevis för min tro på Hejas fortsatta utveckling, säger Mattias Walfridsson

Heja! grundades 2003 och har sedan dess kommit att bli en välbekant aktör med flera uppmärksammade kunduppdrag. I höst är byrån exempelvis aktuella med Change the game och Umeågalan. I dag ägs byrån av Mattias Önell – via koncernen Norrland 2.0 – Ann Jacobsson och Olov Eriksson, kundansvariga projektledare på Heja samt nu också av vd:n, Mattias Walfridsson.

– Engagemang är en viktig del av vår affärsidé och grundbulten i hur vi arbetar. Att vara delägare hos oss är ett kvitto på ett starkt engagemang i vårt företag, våra uppdrag och vår bransch, säger Ann Jacobsson och fortsätter:

– Vi är alla superglada över att Mattias nu är med på tåget. Inte bara som vd, utan nu även som delägare.

Huvuddelen av byråns uppdrag kommer från norrländska företag och organisationer, samtidigt som siktet framöver är att bredda den geografiska marknaden. Tidigare i år genomförde dessutom byrån prestigeuppdraget att arrangera den nationella branschgalan Gyllene Hjulet i Stockholm.

– Vi kommer att ha kvar vårt fokus i norr men planerar att växa både lokalt och på den nationella marknaden. Det är en del riktigt spännande projekt på gång samtidigt som vi växer och breddar vårt erbjudande. säger Mattias Walfridsson och avslutar:

– För oss är det otroligt viktigt att inte göra avkall på det som vi verkligen brinner för, att skapa varumärkesupplevelser som gör skillnad, och det ska vi fortsätta att göra med Umeå som vår bas.


2017-08-23

Christer Nederstedt ny affärsansvarig på Heja!

Christer lq

Heja! anställer Christer Nederstedt som ny affärsansvarig. 

– Med rekryteringen av Christer ska vi höja expansionstakten ytterligare både på hemmaplan och på den nationella marknaden, säger Mattias Walfridsson, vd på Heja. 

Christer Nederstedt är ett välbekant ansikte i Umeå. De senaste åren har han arbetat som projektledare för Hjältarnas hus, ett uppdrag han avrundar i höst parallellt med den nya tjänsten på Heja. Christer har tidigare varit VD för en resebyråkedja samt haft ett flertal roller inom försäljning på flygbolaget SAS. Senast som Director SAS Sales and Support med ansvar för cirka 150 medarbetare.

– Jag är imponerad över det Christer åstadkommit på såväl SAS som Hjältarnas hus och jag har följt hans arbete länge. Hans kundfokus, förståelse för komplexa behov och passion för projekt som gör skillnad passar oss som handen i handsken, säger Mattias Walfridsson.

Heja – som arbetar med att skapa varumärkesupplevelser för företag och organisationer genom event, upplevelser och sponsring – skapar i och med rekryteringen av Christer Nederstedt en skräddarsydd roll som affärsansvarig. Det handlar om både strategiskt och operativt ansvar för Hejas nykundsarbete. I tjänsten ingår också rollen som partneransvarig för Umeågalan.

– Jag har haft förmånen att arbeta med Heja vid flera tillfällen. Redan från första mötet tyckte jag att det var ett spännande företag med höga ambitioner och en förmåga att ligga i framkant vad gäller innovation och utveckling, säger Christer Nederstedt och fortsätter:

– Att få vara med och skapa affärer i en framtidsbransch känns oerhört spännande. Jag är både stolt och glad att tillsammans med nya och befintliga kunder få vara med och skapa varumärkesupplevelser som gör skillnad.

Christer Nederstedt är den andra rekryteringen på kort tid för Heja. I juni blev det klart att Anders Granberg tillträder på byrån som innovations- och designansvarig. Det kan även bli aktuellt med fler rekryteringar under hösten.


2017-06-14

Heja! anställer och tänker nytt!

AndersG

 Heja! anställer Anders Granberg som innovations- och designansvarig. 

– Tillsammans med vår koncern, Norrland 2.0, tar vi ett nytt grepp om den kreativa processen och Anders är rätt person för oss att driva det arbetet, säger Mattias Walfridsson, vd på Heja.   

Heja, som arbetar med att skapa varumärkesupplevelser för företag genom event, upplevelser och sponsring, rekryterar en innovations- och designansvarig till kontoret i Umeå. I rollen ingår även att jobba med den övergripande kreativa processen för koncernen Norrland 2.0.

Upplägget för tjänsten – med ett delansvar för utvecklingen av det kreativa erbjudanden inom koncernen – är en del av en bredare strategi berättar Mattias Önell, vd för Norrland 2.0:

– I kommunikationsbranschen finns ett flertal inarbetade normer för hur ett team ska se ut och byggas. Det kreativa teamet innebär allt som oftast en Creative Director-modell där en ensam person får agera envåldshärskare. Vi tror inte på den modellen, vi tror på laget före jaget, säger Mattias Önell.

Till den nya tjänsten anställs Anders Granberg, Art Director, som tidigare arbetat med kunder som Volkswagen, Myrorna, och Hyundai. Han har dessutom flera nationella och internationella priser i bagaget, bland annat från 100-Wattaren, Guldägget och Cresta Awards.

– Jag ser fram emot att ansluta till Heja! och Norrland 2.0. Det här är ett gäng som redan gör bra saker. Min roll handlar inte om felsökning och att fixa problem, utan att förädla kreativa processer, säger Anders Granberg och fortsätter:

– Det har varit mycket tajming i detta. Efter mina 20 år i branschen blir det här ett naturligt steg: jag lämnar den traditionella kreatörsrollen för att som innovations- och designansvarig lägga ett större fokus på hela den kreativa processen. Och där har vi – hela Norrland 2.0 och jag – många gemensamma idéer och tankar för framtiden.

Det är en växande koncern där fler uppmärksammade rekryteringar har gjorts bland byråerna under det senaste året. Mattias Walfridsson poängterar att det för Heja! handlar om att ligga i framkant och kunna leverera ett erbjudande i världsklass till sina kunder.

– Vi vill frångå de gamla principerna och hitta ett nytt sätt att arbeta med vår kreativa process. Anders kommer att tillföra en kreativ och en utvecklande kompetens till vårt team – både som innovations- och designansvarig men också som art director, avslutar Mattias Walfridsson.

 


2017-04-11

Hejafamiljen växer – vi söker en AD och kreatör

Heja-personal-2014-0002-HR

Upplevelseindustrin har stark medvind och även vi på Heja! känner av det positiva vinddraget. Vi vill förstärka vårt härligt kreativa team på Heja med en AD/kreatör. Eftersom vi arbetar med varumärkesupplevelser är det extra viktigt för oss att du är formstark samt har erfarenhet av och har en bra känsla för rumslig gestaltning. Som AD och kreatör på Heja kommer du att arbeta med allt från att designa event, mässkoncept, möten, samarbeten och andra upplevelser till kampanjer där även digitala och traditionella kanaler förekommer. Du kommer att jobba med den kreativa höjden både i idéprocesser med andra kreatörer och i produktionsfasen tillsammans med våra producenter.

Om du är senior eller junior är inte avgörande, vi vill dock att du minst har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Hos oss på Heja! passar man extra bra som prestigelös, nytänkande, rak och en skön lagspelare.

På Heja! finns goda utvecklingsmöjligheter där du som medarbetare får ta mycket ansvar. Du kommer att arbeta i en kreativ och engagerad miljö med en inspirerande ambitionsnivå och med ett härligt gäng sköna kollegor som känner sig som en stor familj.

Är du den vi söker? Eller har du kanske ett grymt bra tips? Vill du veta mer?
Hör av dig till vår vd Mattias Walfridsson (walle@heja.se, 090-133 168).

Nästa sida »