Välkommen hem till oss!

Heja! är en strategisk och kreativ byrå inom brand experience med lång erfarenhet och expertis inom event och varumärkessamarbeten. Vi skapar varumärkesupplevelser som ger resultat genom att möjliggöra möten mellan våra kunders varumärken och deras målgrupper.

 

Hejanytt!


2017-01-18

Dags att tävla i Gyllene Hjulet 2017!

IMG_8723

Lagom till jul kunde vi släppa den roliga nyheten att vi på Heja fått det hedersamma uppdraget som huvudbyrå för Gyllene Hjulet som i år firar 20. Galan kommer att gå av stapeln torsdagen den 27 april och vi har tillsammans med Sponsrings- och eventföreningen valt en riktigt spännande plats för eventet. Var det blir väntar vi någon vecka med att avslöja.

Själva tävlingen är nu i full gång och den 7 februari är det deadline för att skicka in tävlingsbidrag till någon av de 13 kategorierna. Förra året ökade antalet bidrag med runt 20% och med en bransch som har stark tillväxt och medvind hoppas vi så klart på en ökning även i år. Allt fler nyttjar intresse- och upplevelsebaserad kommunikation vilket borgar för ett stort intresse kring Gyllene Hjulets 20-årsjubileum.

En jubilar som firar 20 år förtjänar så klart ett färgsprakande uttryck. Vi har tagit fram ett uppdaterat grafiskt manér för Gyllene Hjulet och idag gick första annonsen i Dagens Media som är mediapartner.

Läs mer och tävla på gyllenehjulet.se!

 


2016-12-22

Från oss alla, till er alla…..

Heja!_god_jul

Efter en intensiv höst med över 50 projekt i luften och flera nya uppdrag tar vi på Heja en välförtjänt ledighet över jul och nyår. Vi är tillbaka för full fart vecka 2, laddade med ny energi för att ta oss en 2017 års spännande utmaningar. Från oss alla, till er alla – en riktigt fröjdefull jul och ett gott nytt år!


2016-12-16

Sponsrings- och eventföreningen väljer Heja!

GH guldlogo

Den svenska upplevelseindustrins branschgala Gyllene Hjulet arrangeras till våren för 20:e gången. Sponsrings & Eventföreningen ger Umeåbaserade brand experiencebyrån Heja! uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017.

Investeringarna i event och sponsring har de senaste åren haft en hög tillväxt med ett kraftigt tilltagande fokus på intresse- och upplevelsebaserad kommunikation. Något som inte minst märktes i våras då antalet inskickade bidrag till Gyllene Hjulet ökade med hela 20 procent jämfört med året innan. När Gyllene Hjulet nu går in på sitt 20:e år så är det för en bransch i stark medvind.

Sponsrings & Eventföreningen (SEFS) väljer Heja! för uppdraget att projektleda och producera Gyllene Hjulet 2017. Heja! har som brand experiencebyrå sedan 2013 bland annat utmärkt sig i Gyllene Hjulet med två vinster och 10 nomineringar.

– Det känns fantastiskt kul att få samarbeta med Heja som har en bred expertis både inom event och sponsring vilket passar oss väldigt bra. De har visat framfötterna i Gyllene Hjulet och det ska bli riktigt spännande att se hur byrån tar sig an 2017 års gala säger SEFS vd Niklas Birgetz.

– Heja älskar branschen och vi älskar varumärkesupplevelser, vi kan inte komma på ett bättre sätt för en byrå att visa det än genom att anordna Gyllene Hjulets 20-årsjubileum, säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.


2016-09-06

Nyförvärv till Heja!

Unknown-1 kopia

Det händer mycket under hösten och vi har många riktigt spännande och utmanade uppdrag på Heja! just nu. Så många att vi kände att vi behövde förstärka lagbygget med en ny eventkoordinator. Valet föll på Catrine Forsman, ursprungligen från Stockholm men utbildad i service management vid Lunds Universitet. Catrine har under studietiden haft uppdrag för ett flertal event- och brandexperiencebyråer och älskar upplevelser. Dessutom är hon en grym DJ så nu vet vi vem som styr musiken när det vankas fest framöver.

Heja! Catrine!


2016-09-01

Heja! kammade hem byråboulen!

IMG_7429

Efter fenomenalt spel tog Heja! hem segern i 2016 års ByråBoule. Redan 1993 startade kampen om kamelen, det årliga bouleeventet där Umeås byråer och ett antal leverantörer inom kommunikationsbranschen gör upp om den prestigefyllda segern. Förra årets segrare Arkitektkopia stod för värdskapet och i finalen besegrades vännerna på Pondus av lag Heja som för kvällen bestod av Johan Karlsson, Krister Ruth och Catrine Forsman. Hatten av! Nästa år är det Heja! som står för värdskapet.


2016-08-18

Umeå Universitet väljer Heja!

 

umu_print_logo

Umeå universitet har under sommaren upphandlat byrå för möten och evenemang. Nu står det klart att Heja går vinnande ur upphandlingen och får förnyat förtroende.

Heja har de senaste fyra åren haft uppdraget som eventbyrå för Umeå Universitet och efter upphandlingen står det alltså klart att vi får chansen att jobba vidare tillsammans. Avtalsperioden är på två år med möjlighet till ytterligare två års förlängning. Upphandlingen har omfattat såväl strategiska som operativa uppdrag inom evenemangs- och möteskommunikation.

– Vi är väldigt glada för att få fortsätta att arbeta tillsammans med Umeå Universitet. Universitetet har en mycket betydelsefull roll i regionen vilket gör det extra roligt för oss att få vara delaktiga i att utveckla kommunikationen säger Hejas vd Mattias Walfridsson.

Umeå Universitet genomför varje år ett stort antal evenemang. Det handlar om allt från interna möten och konferenser och event av olika slag. Möten och evenemang är en prioriterad kanal som Umeå Universitet avser att satsa på och uppdraget omfattar alla universitets målgrupper. Umeå Universitet är en väldigt spännande kund som gör event med en mycket stor diversitet. Spännvidden sträcker sig från studentrekrytering och samverkan till akademiska högtider, forskningskonferenser, alumnaktiviteter och att välkomna nya studenter.


2016-08-17

Ann tar juryplats i 100-wattaren

Skärmavbild 2014-12-10 kl. 11.39.54

Nu är juryn spikad för årets upplaga av kommunikationstävlingen 100-wattaren. Ann Jacobsson, strateg och kundansvarig på Heja, har som en av totalt två norrlänningar, utsetts att ingå i juryn. 

100-wattaren är tävlingen som belönar kommunikation som fungerar genom bevisad effekt med hög kreativitet. Totalt består årets jury av 60 personer från branschen. Vardera jurygrupp består av fyra annonsörer, tre från byråsidan, två från mediebyråvärlden och en person från ett undersökningsföretag.

– Det här är andra gången jag fått förtroendet att ingå i juryn för 100-wattaren och det ska bli spännande att se om det är någon skillnad på bidragens övergripande nivå jämfört med tidigare år. Förhoppningsvis än mer fokus på påvisad effekt och gediget insiktsarbete säger Ann Jacobsson.

Just kravet på påvisad effekt för kommunikationsinsatsen är en faktor som gör att Heja vurmar extra för just 100-wattaren. Flera tävlingar inom branschen belönar främst hög kreativitet men 100-wattaren ställer krav på både kreativitet och att kommunikationen faktiskt ger resultat. Kommunikation kan vara kreativ och kul men ger den inte resultat är den inte värd investeringen för kunden.

Att delta i juryarbetet år både en hedersbetygelse och en fantastisk möjlighet att fördjupa sig i alla de fantastiska kampanjer som görs, något som även stärker Heja som byrå.

– Bara två juryledamöterna är från Norrland och att Ann återigen får förtroendet i konsumentkategorin är ett mått på hur vass hon är ur ett nationellt perspektiv kommenterar Hejas vd Mattias Walfridsson.

Läs mer om tävlingen på 100wattaren.se.

 


2016-05-25

Vi på Heja! söker kreatör/AD!

Både branschen och Heja går som tåget just nu och vi behöver stärka upp vårt härliga gäng med en erfaren och strategiskt stark kreatör och AD.

På Heja! kommer du att ha ansvaret för att utveckla den kreativa höjden och nivån på våra projekt. Du har en skarp förmåga att förstå kundens behov och omsätta det i den kreativa processen samt i den strategiska urvalsprocessen utifrån vilken idé som ”gör jobbet”. Du arbetar även för att säkerställa den kreativa höjden genom hela arbetsprocessen, från idéarbete till planering, produktion och genomförande.

Dina arbetsuppgifter:
– Förstå och utveckla kundens affär/behov
– Initiera, leda och delta i kreativa processer
– Presentera och sälja in idéer
– Säkerställa kreativ höjd och kvalitet
– Utveckla vår idéprocess

Vi ser gärna att du har minst 6-8 års erfarenhet av byråbranschen och vi vill att som kreatör har en bakgrund som AD. Kunskap och intresse kring digital kommunikation och dess möjligheter är viktigt. Som person tror vi att du är prestigelös, nytänkande, rak och en utpräglad lagspelare.

På Heja! finns goda utvecklingsmöjligheter där du som medarbetare får ta mycket ansvar. Du kommer att arbeta i en kreativ och resultatfokuserad miljö med en inspirerande ambitionsnivå och med ett härligt gäng sköna medarbetare. Kontakta vår vd Mattias Walfridsson om du är nyfiken och peppad. Tjänsten tillsätts löpande när vi hittat rätt kreativ stjärna.

 


2016-05-10

Hemavan Alpint AB väljer Heja!

Bild Hemavan

Hemavan Alpint AB väljer Heja!

Två veckor har nu gått sedan Hemavan Tärnaby stängde sina skidanläggningar efter en mycket lyckad säsong. Nya stora investeringar i snökanonsystem, belysning och inte minst topprestaruangen Björk i Hemavan har redan gett resultat. Under påsken sattes dessutom ett nytt besöksrekord för Hemvan som är norra Sveriges största skidort. Ambitionen är att fortsätta att växa som skidort och nu sätts fokus på att ytterligare utveckla helhetsupplevelsen, något Hemavan Alpint AB vill göra tillsammans med samarbetspartners.

– Vi vill skapa samarbeten med engagerade partners som delar vår målgrupp och vår passion för att stärka våra gästers upplevelse före, under och efter besöket hos oss säger Pontus Lindh, marknadsansvarig på Hemavan Alpint AB.

Hemavan Alpint AB har valt Heja! för konceptuell utveckling och paketering av produkten i förhållande till potentiella samarbetspartners.

– Hejas samlade erbjudande, deras kunskap om marknaden tillsammans med deras starka engagemang för Norrland gör att det här samarbetet känns väldigt spännande fortsätter Pontus Lindh.

Heja! är en strategisk och kreativ byrå inom brand experience som har en lång erfarenhet och expertis inom event, sponsring och varumärkessamarbeten.

–  Hemavan Alpint AB en kund vi har velat jobba med länge. Destinationen betyder mycket för norrlänningar och de vill dessutom attrahera ännu fler besökare från Mälardalen, Österbotten och Norge. Att gästens totalupplevelse och passion för skidåkning står i fokus för framtida samarbeten är inspirerande ingångsvärden säger Johan Karlsson som projektleder uppdraget på Heja!

–  Hemavan Alpint AB:s erbjudande lanseras till sommaren och ambitionen är att kunna lansera ett par större samarbeten inför säsongsstarten i slutet av 2016 avslutar Pontus Lindh.

På bilden syns från vänster Ann Jacobsson, strateg och partner på Heja, Johan Karlsson, producent på Heja samt Pontus Lindh, marknadsansvarig Hemavan Alpint AB.

 


2016-05-09

Sponsring & event går som tåget!

Idag publicerade IRM – Institutet för reklam och mediestatistik sina årliga publikationer Sponsring i Sverige 2015 och Eventmarknaden 2015. De visar att det fortsätter att gå bra för sponsring & event och investeringarna nådde nytt all time-high 2015. Sponsringen ökar med 4,8 % relativt föregående år och omsätter 6,9 miljarder kronor. Event ökade med 1 % och därmed är omsättningen 6,8 miljarder kronor.

Sponsringsintäkterna under 2015 uppgår till 10,1 % av de totala reklaminvesteringarna. Nära tre fjärdedelar av reklaminvesteringarna går i någon form till idrottsföreningar, en trend som fortsatt från föregående år. Men under 2015 så är det den sociala sponsringen som utvecklas allra bäst, med en tvåsiffrig tillväxt föregående år. Det beror troligen på långsiktiga trender inom socialt ansvarstagande samtidigt som flyktingkrisen under 2015 kan ha bidragit. Rapporten visar att den lokala sponsringen är väldigt starkt på en regional nivå. Cirka 60 % av sponsorinvesteringarna gäller lokala/regionala rättighetsinnehavare och organisationer. Den lokala sponsringen har stärkt sin position jämfört med 2014.

Eventintäkterna delas upp i eventmarknadsföring (genomfört i externt marknadsföringssyfte) och företagsinterna events. Eventmarknadsföringen var den kategorin som utvecklades bäst under 2015 och uppgick till knappt 4 % relativt 2014. Företagsinterna event hade en något sämre utveckling med en minskning på 3 % relativt föregående år.

  • Sponsring & event fortsätter att växa snabbare än övrig marknadskommunikation, IRM tror att denna positiva trend fortsätter, säger Madeleine Thor, VD på IRM, i en kommentar till Sponsrings och eventföreningen.
  • Branschsiffrorna för 2015 är ett riktigt styrkebesked och stärker oss ytterligare i Hejas tro på intressebaserad kommunikation med fokus på varumärkesupplevelser som träffar rätt i målgruppen kommenterar Hejas vd Mattias Walfridsson.

 

 

« Föregående sidaNästa sida »