Ann tar juryplats i 100-wattaren

Nu är juryn spikad för årets upplaga av kommunikationstävlingen 100-wattaren. Ann Jacobsson, strateg och kundansvarig på Heja, har som en av totalt två norrlänningar, utsetts att ingå i juryn. 

100-wattaren är tävlingen som belönar kommunikation som fungerar genom bevisad effekt med hög kreativitet. Totalt består årets jury av 60 personer från branschen. Vardera jurygrupp består av fyra annonsörer, tre från byråsidan, två från mediebyråvärlden och en person från ett undersökningsföretag.

– Det här är andra gången jag fått förtroendet att ingå i juryn för 100-wattaren och det ska bli spännande att se om det är någon skillnad på bidragens övergripande nivå jämfört med tidigare år. Förhoppningsvis än mer fokus på påvisad effekt och gediget insiktsarbete säger Ann Jacobsson.

Just kravet på påvisad effekt för kommunikationsinsatsen är en faktor som gör att Heja vurmar extra för just 100-wattaren. Flera tävlingar inom branschen belönar främst hög kreativitet men 100-wattaren ställer krav på både kreativitet och att kommunikationen faktiskt ger resultat. Kommunikation kan vara kreativ och kul men ger den inte resultat är den inte värd investeringen för kunden.

Att delta i juryarbetet år både en hedersbetygelse och en fantastisk möjlighet att fördjupa sig i alla de fantastiska kampanjer som görs, något som även stärker Heja som byrå.

– Bara två juryledamöterna är från Norrland och att Ann återigen får förtroendet i konsumentkategorin är ett mått på hur vass hon är ur ett nationellt perspektiv kommenterar Hejas vd Mattias Walfridsson.

Läs mer om tävlingen på 100wattaren.se.

Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.