Polarbröd och Heja! bäst i Europa på sponsring

Vid ESA Awards i London under torsdagskvällen 28/2 kammade Polarbröd och Heja! hem guldet i kategorin ”ESA Best of Europe”. Sponsringskonceptet ”Välkommen ut” har därmed utsetts till årets bästa sponsring både i Sverige och Europa.

Polarbröd har för många barnfamiljer alltid varit det självklara utflyktsbrödet. Det tog Heja! fasta på och skapade Välkommen ut, ett sponsringskoncept som underlättar för landets alla föreningar med naturen som arena att genomföra en prova på-dag. Grundinsikten bakom konceptet Välkommen ut är att barnfamiljer behöver påminnas om det fantastiska med att vistas utomhus samtidigt som föreningar har svårt att hitta nya och yngre medlemmar.

Vi har parat ihop Polarbröd med det svenska föreningslivet på ett smart sätt, långt ifrån hur traditionell sponsring brukar se ut. Vi vet att vårt projekt gör skillnad på riktigt och det är extra kul att projektet i riktigt tuff konkurrens nu kammat hem segern både i Sverige och Europa säger Ann Jacobsson, partner och strateg på Heja!.

Vi startade för två år sedan och intresset är stort, tillsammans med föreningarna vi har hälsat tusentals barnfamiljer välkommen ut i naturen. Satsningen är lyckad, det har stärkt vårt varumärke, gett föreningarna fler medlemmar och skapat nya goda vanor hos barn runt om i Sverige, säger Elin Emanuelsson sponsringsansvarig på Polarbröd. 

Polarbröd och Hejas projekt Välkommen ut (Join us Outdoors) vann alltså guldet i ESA Best of Europe vilket är den prestigefyllda kategorin där vinnarna från de europeiska ländernas egna branschgalor tävlar mot varandra. Sverige har vunnit ESA Best of Europe två gånger tidigare, Tele2 vann 2015 och McDonalds 2016.

Vi är mycket glada och stolta över att fjolårets Gyllene Hjulet-vinnare i Årets bästa sponsring Heja! och Polarbröd tog hem guldet i ESA Best of Europe. Det är fantastiskt kul att ett svenskt bidrag ännu en gång tar position i Europa i stenhård konkurrens och vinner ESA’s mest prestigefyllda kategori. Det bevisar att vi i Sverige ligger i framkant när det gäller kreativa sponsringssatsningar där tydliga effekter kan presenteras, säger Ulrika Molin, vd SES (Sponsrings & Eventsverige).

Casefilm (svensk version)

Casefilm (english version)

Arbetsgrupp
Heja! Tom Englén, Johan Karlsson, Malin Hägglund och Ann Jacobsson
Polarbröd: Elin Emanuelsson, Digital manager

Om Välkommen ut
Polarbröd vill ge fler barnfamiljer möjligheten att uppleva och hämta kraft från allt det fantastiska som omger oss. Tillsammans med föreningar och organisationer vill vi hälsa barn och unga välkomna ut i syfte att få fler att fylla sina lungor och sinnen med hälsosam energi. Läs mer om satsningen här.

Om ESA Awards
ESA, European Sponsorship Association, uppmärksammar årligen Europas bästa insatser inom sponsring. ESA Awards avgjordes under en exklusiv prisutdelning i London den 28 februari. Kategorin ESA Best of Europe brukar kallas för EM i sponsring och tävlingsbidragen består av de projekt som vunnit ”Årets bästa sponsring” i respektive land.



Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.