Stora Hotellet – Nycklar på drift och invigningsevent

Med anor från 1895 fanns en stark historia kopplad till Stora Hotellet i Umeå som öppnade på nytt efter mer än tre år av omfattande restaureringar. Historiens vingslag blev utgångspunkten i hotellets utformning och när det var dags för invigning valdes strategin att ge bort premiärhelgen till Umeborna och att göra dem till ambassadörer för hotellet.

Nästan 14 % av Umeås befolkning letade nycklar till premiärnattens åtråvärda hotellrum och kampanjen hade ett genomslag av sällan skådat slag. Under invigningshelgen öppnade vi upp hotellet för Umeborna som stod i kö för att under 30 minuters guidad visning få lyssna på berättelsen om hotellets uppkomst och förvandling. Av de nästan 3 000 personer (fullbokat) som gick guidade visningar under premiärhelgen angav 99,3 % att de var beredda att rekommendera Stora Hotellet till vänner och bekanta. Heja! jobbade i arbetsgruppen tillsammans med Halleluja reklam och Wenderfalck.

Kolla in storahotelletumea.se!



Här är det kakor! Vi använder cookies för att bättre förstå vad du som besökare uppskattar på vår webb samt för att kunna annonsera på sociala medier. Är det okej med dig? Läs vår integritetspolicy.